Character Design through Project Experience (プロジェクト体験を通したキャラクターデザイン制作) [Coloso, Osamu Nobuzawa]
- Publisher
- Coloso
- Product Type
- Video Course
- Author
- Osamu Nobuzawa
- Language
- Japanese
- Duration
- 00:00
- Release date
- Aug 22, 2023
- Skill level
- 2.00 star(s)
- Project Files
- Yes
- Product Price
- $250
Greetings, everyone! We are considering a new initiative for the platform. Our plan is to offer courses in various languages and then use AI-generated subtitles and dubbing to translate them into English. We would love to hear your thoughts on this idea. Thank you!
Learn from the character designer of a popular game
The secret of project type character design production
Coloso연사명강의명Osamu Nobuzawa is a character designer
with over 18 years of experience in the industry,
including character design for the popular rhythm game and his art direction.
This course is a curriculum that allows you to
acquire the know-how necessary for each phase from the start of the project
to the implementation of his character design through virtual project experience.
Beginning with an understanding of the basic project system,
he mastered his process and method of lactor design, such as creating his character concept art
and creating drafts that match the content of the project.
You can also experience practical processes such as
what kind of process he will proceed in the project,
and when and to what state it should be produced.
Next, I will teach you a wide range of supplementary materials,
such as his brush-up know-how to make the character consistent,
his character design facial expressions, three-sided drawings, and action samples.
In addition, I will talk about the way and attitude of a character designer,
which can only be taught by Osamu Nobuzawa,
who has experienced various layers in a large-scale project, with actual episodes.
Experience the character design production know-how that you can learn along the virtual project experience with Coloso!
大人気リズムゲームのキャラクターデザインや
アートディレクションの担当など、
業界18年以上の経歴を持つ
キャラクターデザイナーの信澤収。
今回の講座は、
仮想のプロジェクト体験を通して
企画の立ち上がりから
キャラクターデザインの実装までの
各フェーズで必要なノウハウを
身に付けることができるカリキュラムです。
まず、基本的なプロジェクト体制への
理解から始まり、企画の内容に合った
キャラクターコンセプトアートの制作や
原案の作成など、キャラクターデザインの
プロセスや手法を習得。
そして、プロジェクトにおいて
どのような過程で進行し、
いつどのような状態まで
制作すれば良いのか、といった
実務的な工程も体験できます。
次に、キャラクターの整合性をとるための
ブラッシュアップのノウハウや
キャラクターデザインの
表情集や三面図、
そしてアクションサンプルなど、
補足資料の制作方法を幅広くお教えします。
また、大規模なプロジェクトにおいて
様々なレイヤーを経験してきた
信澤収だからこそお教えできる、
キャラクターデザイナーとしての
立ち回り方や姿勢について、
実際のエピソードを交えながらお話しします。
仮想のプロジェクト体験に沿って学べる
キャラクターデザイン制作のノウハウを
Colosoで体験してください!
Sorry for a bad translation
Learn from the character designer of a popular game
The secret of project type character design production
Coloso연사명강의명Osamu Nobuzawa is a character designer
with over 18 years of experience in the industry,
including character design for the popular rhythm game and his art direction.
This course is a curriculum that allows you to
acquire the know-how necessary for each phase from the start of the project
to the implementation of his character design through virtual project experience.
Beginning with an understanding of the basic project system,
he mastered his process and method of lactor design, such as creating his character concept art
and creating drafts that match the content of the project.
You can also experience practical processes such as
what kind of process he will proceed in the project,
and when and to what state it should be produced.
Next, I will teach you a wide range of supplementary materials,
such as his brush-up know-how to make the character consistent,
his character design facial expressions, three-sided drawings, and action samples.
In addition, I will talk about the way and attitude of a character designer,
which can only be taught by Osamu Nobuzawa,
who has experienced various layers in a large-scale project, with actual episodes.
Experience the character design production know-how that you can learn along the virtual project experience with Coloso!
大人気リズムゲームのキャラクターデザインや
アートディレクションの担当など、
業界18年以上の経歴を持つ
キャラクターデザイナーの信澤収。
今回の講座は、
仮想のプロジェクト体験を通して
企画の立ち上がりから
キャラクターデザインの実装までの
各フェーズで必要なノウハウを
身に付けることができるカリキュラムです。
まず、基本的なプロジェクト体制への
理解から始まり、企画の内容に合った
キャラクターコンセプトアートの制作や
原案の作成など、キャラクターデザインの
プロセスや手法を習得。
そして、プロジェクトにおいて
どのような過程で進行し、
いつどのような状態まで
制作すれば良いのか、といった
実務的な工程も体験できます。
次に、キャラクターの整合性をとるための
ブラッシュアップのノウハウや
キャラクターデザインの
表情集や三面図、
そしてアクションサンプルなど、
補足資料の制作方法を幅広くお教えします。
また、大規模なプロジェクトにおいて
様々なレイヤーを経験してきた
信澤収だからこそお教えできる、
キャラクターデザイナーとしての
立ち回り方や姿勢について、
実際のエピソードを交えながらお話しします。
仮想のプロジェクト体験に沿って学べる
キャラクターデザイン制作のノウハウを
Colosoで体験してください!
Sorry for a bad translation